HISTÒRIA DEL COTXE
L'any 1806 es construeixen els
primers cotxes propulsats amb motor de combustió interna que
cremaven gas
al 1885 es perfeccionen els motors
que utilitzaven gasolina o gasoil com a combustible.
Als inicis del segle XX van aparèixer
els cotxes propulsats amb energia elèctrica, però es va abandonar
aquest tipus de disseny fins al seu retorn en l'actualitat.
IMPORTÀNCIA EN L'ECONOMIA (a nivell estatal)
- La indústria
de l'automòbil, un sector estratègic per l'economia espanyola.
- Representa el
10% del PIB y el 17,7% del total de les exportacions.
- Espanya es el
primer fabricant europeu de vehicles industrials.
- El passat
novembre en total, es van matricular 55.450 automòbils.
IMPORTÀNCIA
EN LA SOCIETAT I LA VIDA QUOIDIANA
Els automòbils són avui en dia, molt útils per a la
societat i tenen moltes avantatges per la nostra vida quotidiana.
Un dels beneficis de tenir cotxe és que representa un
símbol s'estatus social, cosa que s'ha tornat important a la societat d'avui.
ELS MOTORS DEL FUTUR
- Cotxes híbrids
Un vehicle híbrid és un cotxe que
funciona amb més d'una font d'energia. Combina un motor de combustió interna
amb el de tracció elèctrica. Es mou amb electricitat emmagatzemada a les
bateries, i quan necessita més potència, s'acciona el motor covencional.
Hi ha 2 tipus de vehicles
híbrids: paral·lel i sèrie. Però també es poden classificar en regulars i irregulars.

- Cotxes elèctrics
Un vehicle elèctric és un vehicle que fa servir un o més motors elèctrics per a la seva propulsió. Van aparèixer a mitjans del segle XIX, quan l'electricitat era dels mètodes preferits per a la propulsió d'automòbils, oferint un nivell de confort i facilitat d'operació que no podien oferir els cotxes de gasolina d'aleshores.
Contenen
bateries que funcionen amb un motor elèctric. Aquest motor s'alimenta d'una
bateria de bord que s'ha de recarregar periòdicament per a l'ús del cotxe
Inconvenients: el major inconvenient és que no té una autonomia substancial amb cada recàrrega de bateria, no es poden arribar a velocitat molt altes i per això s'utilitza principalment per a la conducció a nivell local. Hi ha pocs punts de recàrrega.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada